Lite kultur skadade inte

Föreställningen på Träteatern i Järvsö var riktigt rolig. Det enda jag egentligen hade  emot det hela var att man lät män spela kvinnor och kvinnor mansroller. Det blev ibland lite farsfusk om ni förstår hur jag menar. Ensamblen var avgjort tillräckligt duktiga skådespelare för att man skulle klarat pjäsen utan att göra det enkelt för sig och låta den grövsta karln spela kammarjungfru. Sen fanns det i och för sig en liten poäng i det, det blir en kul effekt när man ser det "typiskt" kvinnliga kroppsspråket hos en rejäl karl men nånstans kändes det trots allt som för lättköpta poänger. Men det var bra, riktigt bra till och med, så jag är nöjd.

Lite kändisspaning hann vi också med. I publiken fanns förutom landstingsråd som väl inte kan räknas som riktiga kändisar både en fd minister och en "Parlamentet"-skådis. Och så var det varmt, galet varmt. När dörrarna stängdes och luften stod stilla stod den verkligen stilla. Min hårsvett den skojjar man inte om!

Rapporter från "lillgrisens" mentaltest säger att det gick bra trots att det var sommarens varmaste dag. Matte och hund var trötta efter anspänningen i värmen. Krångligast hade det visst varit med spökmomentet. Rasselkedjor, jakt och hantering hade gått finfint. Det är det jag alltid har sagt det är en rar jycke det där.

Nu har här grillats och sagts hejdå till makens näst yngsta som far till Schweiz i morgon. Lite avis är man allt på ungdomen som lyckas ta sig iväg på allt möjligt roligt. Hoppas att hon får det bra på sin språkkurs. Maken och jag som inte kommer längre än till Järvsö får väl trösta oss med lite rosé kan jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0