Duktig tant!

Jag har lämnat in mattan i vardagsrummet på tvätt. Inte en dag för tidigt. Rea-fyndet från Ikea var visserligen billigt och ganska snyggt till att börja med men hur smart var det att ha en matta i grundfärgen vitt? Nu är den i alla fall på tvättinrättning och förhoppningsvis är den väl något fräschare när den kommer hem igen.

En rar gosse som jag känner bjöd in sig på middag. Sen han flyttade hemifrån blir matönskemålen mer och mer modesta. I dag önskade han sig korv och makaroner eller möjligen fläskpannkaka. Trevligt med sällskap och trevligt med lite datasupport. Plötsligt har jag en massa mer plats på min hårddisk.

Tanten har också varit en duktig konsument och kollat vad det skulle kosta att lämna in symaskinen på service på dess hemverkstad och det skulle bli nästan dubbelt så dyrt som hos den forne kollegan. Det blir nog där den hamnar. Om den trevlige ex-kollegan dessutom är billigast finns det bara en sak som talar emot och det är väl att jag tror att hans maskiner lättare inleder mig i frestelse. Frestelser har jag lite svårt för...

Kommentarer
Postat av: anne

Det räcker om en symaskin syr framåt och bakåt, jo, och så litet zick-zack blir bra!

2008-07-14 @ 21:47:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

anne: men det finns apparater som kan trä i tråden i den blinkande nålen...

2008-07-14 @ 22:55:29
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Micahan

Deezer!! Helt lysande!! Tack för tipset.



Lyssnar just nu på "Sexual Harassment In The Workplace". Det är annat än symaskiner det ;-)



Köpte förresten en ny hårddisk för 695 kronor på Alina i lördags. 500 GB och USB-anslutning. Inga problem med utrymme ett bra tag framöver.

2008-07-14 @ 23:50:30
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: anne

Trä i tråden.. Där sa du nå´t...



Jag hittade jättefina kläder för vuxna igår, dottern fick ta några bilder, ska se om jag får ut den snart.

2008-07-15 @ 08:29:21
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0