Reservmusik

Jag sitter just och lägger in lite reservmusik på Macbooken. Annars tror jag att hela musikbiblioteket får ligga kvar i min stationära dator och att jag tankar ipoden därifrån men ipodar har lagt ner och det är tungt att vara helt utan musik. Undrar om inte detta är helt i onödan. Internet är ju fullt av musik men då kommer skräcken. Tänk om jag hamnar så till att jag inte kommer åt internet och ipoden lägger ner. Tja, några skivor får det bli

Det är konstigt att jag var så nästan utan musik i en massa år när barnen var små. Eller utan var jag väl inte men jag hade klen koll och det var mycket dagishits som var det enda nya som tillkom. Nu blir jag alltså nervös av att riskera att vara utan självvald musik. Märkligt.

En annan konstig sak med musik är hur olika människor är. Inte bara det att vi har olika smak det kan man kanske tvinga sig att förstå även om det är konstigt men hur olika öppna för nytt och annorlunda vi är. En del människor verkar som om de formats så hårt i sina tonår att allt nytt är farligt dunkadunka. Det verkar inte bara vara en fråga om ålder heller. Mina föga vetenskapliga undersökningar ger vid handen att stelnandet kan inträffa när som helst. Så trist det måste vara att fastna i ett Winnerbäckträsk till exempel. Det finns ju bra bra musik i nästan alla genrer varför nöja sig med en liksom? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0