Jag har köpt en Macbook

Jag kommer alltså att kunna titta på film när jag åker tåg och jag kommer att kunna surfa på hotellrum. Om jag rent vill kan jag använda en slant till internet på tåget också. Jösses så himla ljuvligt. Söt är den också! 

Helgen var rent ljuvlig! Ibland är han så underbar maken. Ganska ofta till och med. Så ljuvlig att jag blev argsint när jag fick frågan i en undersökning om jag hade dåligt samvete för att jag inte umgicks tillräckligt med honom. Det har jag inte. Jag vill bara ha mer tid med honom ändå. Lite konstigt är det väl att känna så för en äkta man i min ålder men det kan inte hjälpas. Jag är kär! Så är det bara.

Det där är lite konstigt. I undersökningen var det barn och partners som skulle ge en dåligt samvete men vänner och hobbyer skulle man vilja ägna mer tid. Jag har sällan dåligt samvete för vare sig barn eller make i det avseendet däremot är både maken och mina ungar människor som jag gillar att umgås med. Varför måste man utgå ifrån någon sorts föreställning att man bara umgås med just ungar och partners för att man borde? I alla fall partner bör man ju ha valt själv och även om det finns en massa människor som borde vara mäkta avundsjuka på mig för mina underbara kids brukar ju en och annan annan förälder kunna uttrycka att de är rätt nöjda med sina ungar de också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0