Irriterande maskiner

Idag har varit en dag då jag har tingen emot mig. På jobbet finns en varuautomat. Den är av typen med en spiral som snurrar fram det man betalat för. I dag blev jag sugen på en macka (av läbbig färdig färdigbredd typ). Ända sen i somras har det varit så att det som ligger på plats 21 aldrig kostar mer än tre kronor trots att det står sex kronor på automaten. Min misstanke är att det handlar om att den inte är omställd sen en sommarrea för det är ungefär så länge det har varit så. Hur som helst, där låg en macka av sån typ som jag mot bättre vetande tänkte mig att köpa. I med femkronan, trycka in koden 21 och ut kom två kronor. Mackan då? Näe inte den inte för att få ut den hade jag behövt vänt på automateländet. Spiralen var så ställd att den vred fram bara så mycket att det inte funkade med den vanliga knixen med axeln mot maskinen. Visst måste man få bli irriterad då det hjälper som inte att det är billigt om man inget får.

Den förb pc:n verkar ha spastiska ryckningar och vägrar fungera som den ska. Den blir bara knepigare och långsammare för varje dag. Det kanske är för att jag ska ara extra glad åt min lilla mac men i alla fall. Man sitter bättre vid pc:n dessutom finns det mer musik i den och den är kopplad till skrivaren och det finessen hade jag tänkt att använda utan att behöva krypa runt med en massa kablar och elände.

Jag har i alla fall tröstköpt mig skrynkelkräm av mirakeltypen idag. Jag tror inte stort mer på det än att fästa häftstift bakom öronen eller kanske sätta upp håret i en stram hästsvans. Hästsvans kunde funka speciellt i kombination med en superfixerande hårsprej kanske. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0