Ännu mer märkliga observationer

Idag har jag tittat lite på Aftonbladet och Expressen och konstaterar att Juha är släppt. En konstig sak som slog mig är att på jackan han har på bilderna har han finska flaggan. Jag antar att han inte är en av de medborgare Finland är som mest stolta över att fostrat och då tänker jag vidare att så är det ofta med Sverige-märken/tröjor också. Det är oftast inte de man är som mest stolt över att dela nationalitet med som bär dem.

På tåget mot huvudstaden gjorde jag en annan observation även om det inte var helt lätt. Tvärs över gången satt en man med en tatuerad hals. Märkligt känns det som det är att man väljer att tatuera sin hals. Vill man av någon anledning dölja det krävs det en halsduk av typen "tonåring med sugmärke". Det som var ännu mer (ur min synvinkel sett) knepigt var att det var en text och inte en bild som var intatuerad. Det var dessutom oerhört svårt att läsa den snirkliga texten. Efter idogt kollande tror jag att det stod "The left side is the right side". Tanten funderar en hel del på om det var ett politiskt budskap jag läste och om det var det varför göra det så svårläst? Jag menar om man nu verkligen vill stå för sina åsikter (det är jag den första att respektera) varför inte göra det lättläst för gamla nyfikna tanter? Det vore på ett sätt väldigt praktiskt om vi alla hade partibeteckningen tydlig i pannan.

Maken fick titta på fotboll och dricka öl i lördags tanken slog mig att fotboll och öl är som männens svar på choklad. Tröst och substitut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0