Vidbränd

Någonstans läste jag att kvinnor blir lugnare av att lukta på manssvett. Man hade gjort ett experiment och smort in kvinnors överläppar med diverse och när det fick knata runt med svett på läppen blev de lugnare. Hur får man folk att ställa upp på alla skumma experiment? Fru J hade en idé om att det helt enkelt handlade om ett nedärvt behov av en alfahanne att ta till när den sabeltandade tigern kommer. Jag vet inte jag, alfahannar och sabeltandade tigrar. Klart är i alla fall att jag sover bättre om jag har maken i sängen. Det kan vara att jag fryser mindre om fötterna också men säker kan man aldrig vara. 

Nu har jag i alla fall sjukskrivit mig. Skallebank och nåt som liknar magkatarr. Jag brukar inte vara så mycket för att vara sjukskriven men just nu känns det som om det är dags att stämma i bäcken. Som ett mantra känns datumet för den centrala förhandlingen och jag vill gärna tro att det efter det ska lugna sig och att vi alla ska kunna börja se mer framåt. Hur som helst så är det fullt pådrag nästa vecka men sen kommer där en julledighet. Jag trodde att jag skulle orka ända fram men i dag orkade jag inte. Det känns lite snopet men som en klok karl sa: Man kan inte spela match varje dag. Värt att gå in i väggen för på riktigt det är det inte så dit ska jag inte. 

Jag gick in i väggen en gång fast det var rent fysiskt och handlade om en "nysläckt" lampa och en alltför stark tro på att jag visste var jag hade sovrumsdörren. Jäklar hur min näsa såg ut. Dubbelt så bred som vanligt och skiftande i all regnbågens färger. Det var näsan, så vill man inte ha själen.

Nu ska jag vila en stund och begrunda om jag ska åka ner till maken och snusa i hans armhåla så jag får sova lite ordentligt. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom!

2008-12-11 @ 12:20:46
Postat av: Britt-Marie

Låter förnuftigt att lyssna på kroppen! Lyssna på hjärtat också och åk till maken och den väntande armhålan!

2008-12-11 @ 12:49:10
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: jayne

Ja du,, manssvett... kanske gör det en lugnare...hmm



Iallafall gör du rätt som lyssnar på dig själv nu!!!!



Skolan.. ja du... För mig är grupparbete en process.. man lär sig tillsammans. Man lär sig även att samarbeta och turtagning m.m. DET är grupparbete.

Jga fattar inte heller detta.. här är det.. du gör ditt- jag gör mitt.. sen står vi tillsammans och redovisar.. du ditt.. jag mitt.

VAD lär man sig då?

Sonen själv är sur.. gruppen hade såna ideér om sitt arbete.. men inget hanns med.. kreativt och bra.. Hans starka sida försvann.. Heja skolan som faktiskt tänkt på honom och anpassat uppgiften efter honom.. hmmm

2008-12-11 @ 12:53:02
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Fast jag vill gärna ha en dubbelt så stor själ i regnbågensfärger. Nästan som poesi det där du!

Nä men helt ärligt tanten, bra att du vilar. Ring gärna någe i helgen vetja. Hälsa folket!

2008-12-11 @ 18:02:45
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: Daniel

Säg bara till om du behöver en armhåla till!!

2008-12-11 @ 19:19:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: anne

Då är nog jag en genetisk mutation, jag blir aggressiv av armsvettslukt! Speciellt manlig sådan!

2008-12-11 @ 19:23:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ja varför inte, en man som luktar gott, inte gammal svett med en massa lort inblandat i lukten.



Fast det där med att sova ihop med en man, oavsett om han luktar svett eller inte, tycker jag är överreklamerat. Det finns absolut en point i att sova i eget rum.

2008-12-13 @ 09:52:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tanten

Från att ha varit en förespråkare av eget sovrum är jag numera mer för gemensamhetssovande men jag tycker att jag kan få ha ett eget rum i alla fall. Ett rum med symaskin och dator.

2008-12-13 @ 10:49:03
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0