Utmaning

Så har jag blivit utmanad av Anne! Jag håller med om att det kan vara kul att läsa lite mer om personerna bakom bloggarna så den här utmaningen antar jag! Den som blir utmanad av mig får också göra som den behagar!

Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg. 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 bästa TV-program

Karl-Bertil
Kalles klätterträd
Aktuellt
Grey´s Anatomy
På spåret
Desperate Housevifes
Star Trek
Coupling


8 tidningar jag läser

Länstidningen
Östersundsposten
Dagens Nyheter
Kollega
Paste
Femina
Damernas Värld
Ottobre

(Fast om sanningen ska fram läser jag alla tidningar jag kommer över från Proletären till Professionell Demontering om nu den finns kvar)



8 saker som jag gjorde igår.

Klev upp (redan här gick något snett)
Frukosterade på jobbet
Tittade på tv och lyssnade på radio
Pratade strunt
Köpte en orgasmotron mini på lunchrasten och använde den sen
Åt julfestmatrester till lunch
Pratade i telefon
Hindrade främmande mystisk karl att komma hit och sälja något (antar jag) okänt vad men med hälsning från en av makens gamla gäng. Skumt.
Fritidstittade på tv och stickade lite sockskaft


8 saker som jag ser fram emot.

Julledigt
Sammanboende med maken
Våren
Att Humlan kommer hem en sväng
Att flytten och flyttstädningen både här och där ska vara klar
Helgen
Julledigt
Sova (I dag var nog inte bra dag att fråga vad jag ser fram emot)

8 favoritrestauranger.

Den lilla i backen nedanför vårt pensionat i Prag
Alla ölshapp i Prag men framförallt det som lurade på maken ett jättetråg med knödel, så värdigt han rörde sig sen maken och så roligt jag hade)
Det bortre thaihaket där vi brukar luncha ibland hemma i stan
Thasilis i Söderhamn (för att han kommer ihåg vad maken brukar ska ha för sorts pizza om jag har glömt)
Frukostmatsalen på Scandic inne i Jönköping för en helt underbar frukostvärdinna
En liten röd (en Östersundsklassiker av rang)
Olde Hansa i Tallin (maken blir så romantisk av medeltidsmiljö)

 
8 saker på min önskelista.

Snälla barn ;-)
Böcker
Skivor
Annars är det väl fred och hälsa och sånt allmänt som man ska säga, saker behöver jag snarare färre än fler.


 Nu skall jag utmana nya personer. Vore kul om ni orkade men gör ni inte det kommer säkert tomten i alla fall.

Britt-Marie
Sinneskatten

Humlan
Plupp
Annieverse
Jayne
Fru J
Herr J

Kommentarer
Postat av: anne

En liten röd har jag ätit fondue på härom året! :)

2008-12-09 @ 20:36:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Oj, tur du påminde mej om utmaningen!

Men vad är en orgasmotron??

2008-12-10 @ 10:45:30
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: carina

Jag har antagit utmaningen..

2008-12-10 @ 18:18:33
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag är på gång, jag är på gång....



Professionell demontering? Har det verkligen någonsin funnits en skrift med detta illustra namn?

2008-12-10 @ 19:13:02
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Tanten

Äh, den hette egentligen Professionell Demolering...Kanske inte den roligaste tidning jag läst i mina dar men funnits har den.

2008-12-10 @ 19:37:53
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0