Tredje dag jul

i min nöd om kvällen. Det var så hon skrev Emils mamma efter det stora taberaset. Själv är jag inte i så mycket nöd precis. Snarare tvärtom. Lillaste Humlan har kommit hem med sambo och jycke, maken är på plats och nu är Lilleman tillbaka från Oslo också.

I dag har de stora kusinerna varit hos sin lilla kusin och lärt honom en hel massa odygd. En riktigt skojjig lek var att kasta en gummiguldfisk på sin sin gamla faster. Dessutom har det byggts träjärnväg över hela vardagsrumsgolvet och det lille kusinen har lärt sig att om man trollar fram gummiguldfiskar från under ett skynke kan man få motta folkets jubel. Ibland när jag ser de stora kusinerna med den lille tror jag inte att barnbarn är fullt så långt borta som det kändes för ett par år sen.

Julaftonen bestod av en tur till svärfar först. Trevligt var det och där vankades det en första klapputdelning. Till exempel fick maken och jag en kalender med bilder på alla kidsen. Undrar just vad mina kommer att säga om bilderna på dem. Sen var det dags för mig att dra in till staden för en gröt hos lillebror. Hemvägen kändes klart som för mycket natur efter att jag haft tillfälle att titta alldeles för nära på två älgar med några mils mellanrum. Älgar tycker jag ska vara långt inne i skogen eller ligga i en frys inte stå på vägarna. Ännu lite mer julklappar. Make med kids kom efter och när brorsonen kliat sig i ögonen och vinkat en god stund for vi hem. 

Annars har vi mest inte gjort så mycket. Hundpromenader och alldeles för mycket mat gör en slö. Det var ju å andra sidan precis det jag skulle ägna mig åt - att göra precis så lite som möjligt och jag kan säga att jag njuter i fulla drag.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Verkar som du, helt välförtjänt, har det riktigt gott.

2008-12-27 @ 17:43:50
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: jayne

Visst är det skönt att kunna koppla av alla måsten och andra saker.. att få vara och gör INGET... bara det man själv vill göra.. ahhh underbart, men svårt.

ha det gott.

2008-12-27 @ 22:05:03
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Lisa

Din inställning är absolut i min smak...bara vara!!!

Borde vara inskrivet som en mänsklig rättighet, basta :-). Tur att du inte fick närkontakt med de där stora djuren de kallar skogens konung. Håller med du-långt in i skogen med dem!!

2008-12-28 @ 02:15:03
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: TT

Visst är det skönt att kunna koppla av.

Imorgon väntar jobbet, men det är ju bara två dagar så jag står väl ut. :o)

2008-12-28 @ 11:29:37
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Hur har du det idag? Fler härliga hundpromenader i frisk luft? Är barnen fortfarande hemma?

2008-12-28 @ 11:45:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv-Ja men det låter ju som ett alldeles utmärkt projekt....fast jag tillhör nog den där typen som samlar & samlar...har svårt att göra mig av med liksom. Fast ibland blir det ett ryck...då är Röda Korset m.fl alldeles superba. Bra saker som kan komma till användning igen, sånt gillar jag :-).

Lycka till!!

2008-12-28 @ 13:02:02
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0