Hemma igen

Mycket bilåkning för lite möte men det var skönt att sitta i baksätet och uggla med ipoden på och ägna sig åt lite välbehövlig kontemplation. Snöat har det gjort av och till hela vägen och det var skönt att inte behöva köra. Det tror jag att den stackars karln som körde också hade tyckt att det varit. Alltså skönt att slippa. Speciellt eftersom den andre karln i framsätet hela vägen fram och tillbaka berättade hur han borde göra med vindrutetorkare och helljus. 

Överallt ser det så julmysigt ut. Det ligger en massa snö och alla människor ser ut som om de hållit på och pyntat som om deras liv hängde på det. Själv samlade jag i hop mig och lyckades få fram två elektriska stakar och sen fick det vara nog med det. Det känns inte så överhängande för egen del när inga kids finns hemma. Lilleman den otäckingen säger att han ska åka till Oslo över jul och Humlan kommer inte hem hon heller förrän efter jul så... Nu lät det som om jag vill ha lite ynk och för all del. Lite ödsligt och konstigt känns det men jag hoppas att jag ska få träffa min pappaknapp och lillebrorsfamiljen. Får jag dessutom hit maken på julaftonskväll med hans yngsta ska det nog ordna sig med jul för mig. Dessutom kan jag faktiskt tycka att mina egna ungar har vuxit förbi den där ljuvliga åldern när jul är riktigt spännande och de tindrar med ögonen som ungar ska på jul. Mysigt brukar det vara men det där rätta tindret brukar utebli. Det hoppas jag att lille brorsonen kan stå för. 

Jag börjar rent av känna mig väl "slapp" inför den kommande julen. Det jag är mest rädd för är att inte den rätta julfriden ska infinna sig om jag inte lyckas uppbåda minsta lilla julstress innan jul. Jag har så fullt upp med allt annat men det kanske löser sig ändå. Jag har i alla fall fått långledigt över jul. Lycko mig!

Kommentarer
Postat av: elena cn

Oroa dig inte! Julstressen kommer nog...eller julefriden nu när du ska ha långledigt! Jag har 2½ veckor jullov:) Längtar såååå!

2008-12-03 @ 19:08:02
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: anne

Jag tror inte det är stressen det hänger på, för mig är det dofterna. Får du det att dofta jul, och det kräver ju inte så mycket; glögg, pepparkakor, hyacint och nejliksapelsiner!



Det kan bli litet knepigt om du som min assistent skulle behöva en assistent, eftersom maken är sinnebilden för just DISTRÄ och lär behöva en egen assistent han också. Men, so what, the more the merrier! Det finns nog plats för oss alla hos oss! :)

2008-12-03 @ 21:19:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Förutom dotterns tindrande ögon (hon är fortfarande i DEN åldern) tycker jag juleFRIDEN är det bästa med julen. Att allt går ner på lågvarv. Att det faktiskt inte finns så mycket att göra, förutom att umgås med familj och kära vänner, och äta för mycket god mat, naturligtvis.

2008-12-03 @ 22:00:05
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Carina

Förra året var det nästan tomten är far till alla barnen hemma hos oss.Eftersom vi har SJU barn och fyra barnbarn, om vi räknar ihop dina och mina, och lyckades att få alla från hela Sverige på plats här så känns det som att årets jul blir lugn, bara min pappa och systra mi och oss.

2008-12-04 @ 06:52:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Anki N

Julefrid är julefrid. Stressa kan andra göra,jag hoppa över den biten. Så sällskapsspel hela natten från julafton till juldagen med alla deltagare, de e tradition hemma hos oss o himla kul.

De e kanske många som tänker på annat än jul. De e ju en bra bit kvar, även om tiden går fort. Turbofart.



Tjillevipp från Anki N

2008-12-04 @ 19:37:44
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Det går inte att komma från att det ändrar sig inte minst vid jul allteftersom ungarna blir äldre o äldre...är inte självklart lätt att hantera... men jag försöker verkligen bryta gamla stressmönster och det går riktigt bra - dagarna går mot jul ändå.

2008-12-04 @ 22:04:40
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0