En stor dag idag

Världens bästaste Humla fyller 21. Myndig till och med på det gamla sättet att räkna. Hon är klokare än en pudel, sötare än en "vaddelmudd" (en del kallar det sockervadd, men det får ju stå för dem) och roligare än det mesta. Hon har egentligen bara ett fel som jag kan se det - hon är för långt borta. Grattis sötbarn!

Jobbarkompis H har om schemat stämt fått träffa sin son för första gången för tjugofem minuter sen borta i Kina. Det trillar lite tårar över det med. Det är svårt att inte tänka på idag för 21 år sen. Jag minns när jag såg min Humla för första gången. Redan då vacker som en hel vecka. Malligare människa än jag har aldrig sängtransporterats från förlossningen till BB. Som jag tyckte synd om de stackars kvinnor som låg på BB samtidigt som jag. Ingen hade någonsin fått ett så vackert barn. Man kunde förstå att de måste varit gravt avundsjuka även om de spelade nöjda rätt bra. Det är stort att bli förälder, mycket stort. Jag hoppas att allt går bra för de nyblivna föräldrarna där borta i Kina.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Nu anammar jag mina Holländska vänners tradition att gratulera mamman när barnen fyller år! Så gratulationer till både dig och dottern på födelsedagen! Knappast en slump att din dotter på sin 21-årsdag besitter alla de goda egenskaper du beskriver!

Även jag blir tårögd av att läsa om den stora händelsen i Kina).

2008-12-01 @ 11:03:20
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Frida

Tackar :D Jag har en finfin födelsedag, har firat med sovmorgon, promenad med jycken och nu har jag käkat kunglig frukost med lussekatter och choklad bland annat!



Ett litet minus skickar jag till min bror som skickade ett sms utan att gratulera, han frågade istället om en ring han vill att jag ska göra på silversmidet. Han kom iofs på sig själv i andra sms, snorhyveln! :P

2008-12-01 @ 14:02:00
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: CAT

Hihi...

Du får dela det där med världens finaste,sötaste barn med mig för mina var det oxå ;)

Min äldsta flicka fyller snart 18...

Undra vart åren tar vägen med tanke på att jag inte blir äldre ;)

Ha en bra kväll!

Kram

2008-12-01 @ 16:39:07
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: M.

Känn dig hedrad ;)

Kolla min blogg.

2008-12-01 @ 18:22:50
URL: http://mbloggen.wordpress.com
Postat av: anne

Du är nere. Vad kan jag göra för att muntra upp? Säga att jag tror på en handlingskraftig, humoristisk, klok kvinna som du?

2008-12-01 @ 20:08:13
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0