Är det lokalt?

Jag bara undrar vart tog november vägen? I dag ska det visst vara den andra advent och jag har missat hela november. Svinnovember brukar vanliga år var mycket lång och grå, det minns jag. 

I går var maken och jag ute på stan först. Han var tvungen att köpa sig ett par vinterkängor. Det har varit på gång ganska länge nu. Man kan faktiskt inte vistas en massa här vid fjällets fot om man inte har ordentligt på fötterna. Efter skoshoppingen blev det lunch och fikabuffé innan vi långsamt och värdigt gick på julmarknad. Lätt vimsiga som vi är glömde vi att ta ut pengar innan vi gick och det var nog lika bra det. Hade han haft pengar kunde jag ha drabbats av både tofflor och en enorm pälsmössa. Jamtli visade sig från sin vackraste sida. Det är gamla hus och gårdar, eldkorgar och marknadsstånd, hästar och slädar och sist men inte minst en massa frost och snö. Nästan larvigt julaktigt men mörkt speciellt sen strömmen gick lite lokalt så där så några vidare bilder blev det inte. Dessutom fick jag stå jätte länge under en mistel och se angelägen ut innan maken snappade vad det var jag fiskade efter...

Kommentarer
Postat av: Britt-marie

Förstod när jag träffade mina kollegor från Jämtland på konferensen i veckan att det är klokt att ha "bra på fötterna" i din del av landet. Kan mycket väl föreställa mig att Jamtli kan bli hur juligt som helst, även om det var sommar när jag var där för över 35 år sedan.. Tur förresten att maken kom på vad du menade till slut:)

2008-12-07 @ 12:58:01
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nej, det är lite trist att det inte är "rätt" väder. Men man borde blivit van efter alla dessa år.

Ha en skön eftermiddag!

Kram

2008-12-07 @ 14:07:56
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: anne

Att han inte förstod!?! Fick du lov att harkla dig många gånger?

2008-12-07 @ 15:44:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jag gillar inte heller russin i bakverk, men testa en batch med russin (ge bort dem om de är blä!), de är liksom pricken!

2008-12-07 @ 19:59:48
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0