Vi var på Wij

Som sagt vi var på utflykt i lördags och den här gången hann vi till Wij innan de stängde. Jag tror att mina förväntningar hade varit lite för högt uppskruvade och att det var för mycket förklaringar av symbolik och vad man borde känna att jag blev lite vrång. Konst villjag gärna uppleva och känna själv och borde kanske gått en bit efter maken som propsade på att gå den guidade turen. Han har i och för sig rätt i det att en bra guide kan höja en upplevelse men det motsatta finns också. Vår tur till villa Fraxinus på Höga kusten här om året kändes som en större trädgårdsupplevelse. Kanske för att eller trots att det egentligen var för sent på säsongen och det mesta var överblommat. Nå, det var vackert och nästa gång ska jag gå för mig själv och känna och "symbolika" helt på egen hand.

Dessutom hade jag naturligtvis lämnat kameran hemma så det fick bli mobilen...


Kommentarer
Postat av: anne

Vi stod vid grindarna/entréen härom året, men gick aldrig in. Misstänker att de förväntningar jag hade inte såg ut att bli mötta om vi gick in.



Uppåtgående spiraler ja..Ibland känns det som att det bara är att greppa, hänga fritt och se vad som händer. men jag gör inte så heller, jag tar något slags riktmärke, sätter en mental deadline och sen rör jag mig i den riktningen. man vet ju inte vilka sidospår man hamnar på, men jag vet vart jag vill och då brukar det gå, på något underligt vis.

2008-08-12 @ 08:46:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0