På Kupan

I dag har jag lämnat två stora kassar med kläder på Kupan. Sen gick jag ett varv genom butiken och fyndade. Tre stycken sömnadsböcker för sammanlagt 40 kr. Jag blev så glad att jag tömde plånboken på de kontanter som där fanns. Det var i och för sig bara två tjugor till men i alla fall. Själv hade jag säkert bara köpt något onödigt för dem Röda Korset använder dem säkert på ett mycket bättre sätt. Två av böckerna var barnklädsböcker som jag förstått är bristvara idag. Den ena kostade en femma och den andra en tia. Så goda affärer var det länge sen jag gjorde. Helt oslitna mönsterblad och i fina i skicket rent allmänt. Maken påstår att detta kommer att användas mot mig och att jag aldrig kommer att kunna säga något om han skulle komma hem från tippen med ett lass bra att ha saker. Det måste ni väl hålla med om att det är en väldig skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0