Tjoho

Jag jobbar kväll i kväll. Trots det har jag varit in på jobbet i två timmar för att bli lite mbl:ad. Nästan lika mysigt som ett avdelningsmöte är att sitta i telefononferens om viktiga saker. Extra gôtt blir det om man har klen teknisk utrustning och någon eller några i andra ändan som pratar på oavsett om någon annan försöker prata. I Stockholm finns en kollega som kan driva oss till milt (nja kanske inte så milt då) vansinne. Världen utanför hennes avdelning och fackliga frågor som sträcker sig bortom hennes lön finns inte. Jag förstår allvarligt talat inte hur hennes klubb kan välja henne till ordförande år efter år. 

Hemma igen har jag nästan städat en hylla i skafferiet. Maken har hotat med att städa det och organisera om det som hämnd för mitt städskåpsfejande hos honom. HJÄLP! Tror att det vore bättre om en Humla kom hem och gav en röjning i födelsedagspresent till sin gamla mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0