Medelålderskris

När man så smått har tvingats vänja sig vid att ens jämnåriga har blivit tanter och farbröder. De är lönnfeta, gråhåriga och skrynkliga. Människan i badrumsspegeln ser sån ut hon också. Nu är det alltså värre än så! Ungarnas dagiskompisar anlägger skägg! På sina rosiga små kinder, så ska det väl ändå inte vara?!? Ja Humlan, jag har mött killen som en februaridag sålde begagnade julgranar till mig. Han satte fast dem i en snödriva där de stenhårt frös fast. Bruna och barrlösa stod de där tills våren kom som en mindre prydlig häck mitt i trädgården. Åter till min ålderskris - inte ska väl dagisbarn ha helskägg?

Kommentarer
Postat av: Frida

Tjenare, huvvaligen va tiden går hörru. Jag satt och grät till barnmorskorna här om dagen, ett rejält tecken på mognad?

2008-04-10 @ 20:26:17
URL: http://fridolfo.blogg.se
Postat av: Tanten

Mogen nog att prata pension...

2008-04-11 @ 06:19:38
Postat av: Mi

Nää men dagisbarn ska inte ha barn heller..
som mina barns gamla skolkompisar..

2008-04-11 @ 11:10:44
URL: http://megafanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0