Majros ska på dejt

och hemma hos bastuänkan svaras det inte i telefonen. Maken har dragit sin kos för att hälsa på hos svärfar som fått en korttidsplats för att komma på benen ordentligt igen. Själv kände jag att hängmattesovande bara skulle göra mig på dåligt humör så här sitter jag nu med stickningen och tv:n som enda sällskap. Hur trist låter inte det? Jag valde själv så jag borde väl inte klaga men nog tycker jag att mitt fina erbjudande om en natt till på mitt pensionat borde ha lockat maken och hans son mer än det gjorde, speciellt som jag la in ett erbjudande om skjuts fram och tillbaka till svärfar i dag med mig i bilen. 

Det är inte så synd om mig egentligen. Förmiddagen ägnades åt shopping med maken. Vi hann både på garnaffären för kompleterande verktyg till Folkes kofta och så hann vi ner och köpa en (?) tischa till D. En In Flames-tischa som föll ynglingen på läppen både bildligt och bokstavligt (jag kastade in den till honom  där han låg i sängen med en bok och missade sängen men inte läppen...). Jag tror han blev nöjd den åkte då på omedelbart och jag kunde få handla fler sa han. Ibland är det lite extra kul att vara plastmorsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0