Kickoff

Mätt och däst och stinn sitter jag här för att sammanfatta dagen. Dagens seriösa övning blev det inget av eftersom det inte hanns med tack vare en massa jobb som damp in lite oförhappandes. Bowlingen skolkade jag ifrån. Drällde i väg till bowlinghallen när det gått lagom lång tid för att jag skulle slippa. Jag gillar verkligen inte bowling, femkamp och kubb i sådana här sammanhang. Hela jag går i akut baklås över påtvingade skojigheter. Men mat är gott och vin. Fondue på klassisk krog är inte så dumt alls.

Lite besviken är jag allt över frågesporten som var av lära känna varandra slaget. Är verkligen året jag gifte mig det roligaste man kan fråga om mig? Här har man dansat "tävlingsdans" med hockeyproffs, kollat gladporr från maskinistrummet på biograf, blivit utskrattad på tunnelbana i Moskva... Året jag gifte mig... Dessutom så mycket roligt som hände på det bröllopet var väl året det minst skojjiga. Det bästa var väl den övriga romantik som drog igång på allvar (ja förutom att jag faktiskt gifte mig då med maken men det gills inte för det var ju hela meningen med den tillställningen).

I morgon jobbar den övriga romantiken dvs M sin sista dag på firman. Hon verkar inte speciellt ledsen för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0