Egentligen

Ett av språkets allra bästa ord. För att citera en klok man, lagom tjock och vacker är han också, beskriver det både hur det är och hur det borde vara samtidigt. Inte så dumt. Egentligen borde det inte snöa längre. Egentligen borde inte helgen vara slut. Egentligen borde de inte ha vinterkräksjuka på svärfars lasarettsavdelning så att de inte tar emot besök. Egentligen borde man få bo ihop med maken och slippa att han åker. Många egentligen kan det blir så här en söndagskväll.

Skönt är det dock att jag får sova i morgon även om det betyder att jag jobbar kväll. Skönt är det att bokhyllan är sorterad och rensad. Skönt är det att byrån i hallen är rensad från kuvert och att papperen i de kuverten är där de bör vara. Skönt är det att ha en cykel.

En bra sak är att hunger och badkarsbadlust ibland driver en yngling hem till hans mor. En mysig middag, en mysig stund med Coupling på dvd:n och lite Youtubefniss. Det livar upp. Barn borde bara få flytta hemifrån lite lagom. Jag är stolt och glad att de är vuxna och klara sig bra själva men ibland är det fasligt tomt och trist utan dem. En lustighet med hemifrånflyttade barn är att de är mer positiva till den mat man lagar än vad de var när de bodde hemma och fick njuta av den oftare. När jag av bara farten tog bort hans tallrik suckade han lite, Lilleman och sa va skönt att slippa göra det själv. Han är nog vuxen...Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0